BANDS 2011

NOT CALLED JINX   
http://www.facebook.com/notcalledjinx
    Seit 2005 sind Not Called Jinx aus Berlin unterwegs und erobern Deutschlands Bühnen im Sturm. Die Musik der 5 smarten Jungs - im Schnitt gerade mal 20 Jahre alt - erinnert an eine Mischung aus Punk-Rock und Alternative mit einer Riesenportion Melodie und Pop.

    Doch wer Not Called Jinx schon einmal live gesehen hat, der weiß dass sich ihre Musik nicht in Worte fassen lässt, denn nicht umsonst überzeugen sie mit ihrer selbstbewussten und atemberaubend kraftvollen Live-Performance immer mehr begeisterte Fans in der gesamten Bundesrepublik - ob auf der eigenen Tour oder auf den großen Festival-Bühnen an Seite von Bands wie The Hives, Anti-Flag oder Danko Jones vor vielen tausend Zuschauern.

    Für ihre EP „Who Needs Winners Anyway!?“ (September 2007) erspielten sich Not Called Jinx das nötige Kleingeld auf Berlins bunten Einkaufsstraßen, holten sich Produzent Florian Nowak (5BUGS, Kain, Pinboys) ins Boot und verkauften bereits über 400 CDs. Das Szenemagazin unclesally*s schrieb dazu: „Die Produktion klingt astrein, die spielerische Umsetzung ist top und kleine, aber feine Ideen wie Streichereinlagen lassen aufhorchen“.

    Mit einem klaren Ziel vor Augen und einer beachtlichen Sturheit geben die Berliner jetzt Vollgas und freuen sich auf weitere unvergessliche Momente, von denen es in ihrer gemeinsamen Zeit als Not Called Jinx schon so viele gab.




    BASEMENT FUNK ORCHESTRA  
    https://www.facebook.com/basementfunkorchestra
      Gewinner des LIVEZONE BANDWETTBEWERB 2011
      Joschka aka Dute - Rap
      Felix - Trompete, Rap
      Jakob - Trompete
      Yunus - Violine
      Aeneas - Gitarre
      Rick - Gitarre
      Deniz - Gitarre
      Simon - Bass
      Arnold - Keys
      Sascha - Drums
      Jan - Technik & Support



      MONOTON POLYPHON  
      https://www.facebook.com/monotonpolyphon
        Es geht nicht um Ideale. Es geht nicht darum, irgendeine Mode basierend auf der Musik zu vertreten. Es geht einzig und allein um die Musik als Kunstform. Und das machen MONOTON POLYPHON deutlich: Wenn sich der Spanier, die zwei Türken, der Italiener und der Deutsche sich auf der Bühne in der Musik verlieren, sind Parallelen zu anderen Bands nur schwer aufweisbar. Denn die Energie, die sie versprühen, ist eigenartig einzigartig.

        Gegründet ende des Jahres 2008 in Berlin fanden die drei Gitarristen, der Drummer und der singende Bassist sich zusammen, mit dem Ziel, ihre verschiedenen Wurzeln von Jazz über Post-Punk bis Hardcore in einem ganz eigenen Stil zu vereinen. Der Prozess dieser Findung hat sich lange gestreckt, bis er schließlich dort angekommen ist, wo er sich nun befindet: fließende Gitarrenklänge, rythmische Drums, zerrende Bässe, räumliche Effekte, explizite und emotionale Texte. Irgendwo zwischen dem Kuss einer schönen Frau und einem Stich mitten in das Herz.

        Auch wenn der Altersdurchschnitt der Band noch nicht mal reicht, um hochprozentigen Alkohol zu kaufen, wissen die fünf jungen Berliner bereits ganz genau, was sie wollen. Denn die Kunst an dieser Musik ist, dass sie spannt, schreit, lacht, verführt und trotzdem irgendwie ergreift.





        XELL 
        http://www.xellmusic.com/
          Xell is daydreaming to write a music that melts all styles he admires. Classical music, metal, Bulgarian folklore does not compose the ordinary singer-songwriter material. His concept adopts the classical idea of establishing an equality of all instruments in which they can move contrapuntally.

          Also his mostly instrumental works do not feature a solo artist or singer in the centre. The pieces themselves are the core and to be understood as a wholesome unit. The music is not underlining a story, she is telling it herself. This is expressed mainly by the leading theme and the way it is woven multi-dimensional into the arrangements.

          In their projections, Xell´s compositions are referring to the so-called serious music and seem to be a film score without film. The rare songs have an intermezzo function, a break from the programmatic of the instrumental works. Nevertheless the progressive techniques that Xell is staging are very present. Therefore the listener receives the impression to attend a significant master plan.

          The Bulgarian Xell who was brought up in Germany is communicating mainly via the atmosphere of his pieces. The content of his sound narrations is meaningful and retractable at the same time. It is a music which is consciously heard, a music with an own vibe, a music that is revealing various feelings without using dull platitudes. However, the center of attention is no social or social critical communicating, no musically regenerating of depressive conditions, no lyric lament over tragical love affairs. The message of multicultural identity meets the listener in a sympathetic way that is purely acoustic. Thus it continues to have a lasting effect as a free thought without boundaries. On the other hand the very few lyrics develop rather coincidental or are abstract artistic buildings. Their poetic aspect is spontaneous and therefore freshly entertaining.

          Talking about stylistics, Xell´s music can be described as a clever construct of progressive metal and Bulgarian-Balkan folkloristic motives written in classical polyphony. This combination has a bold intellectual and musical evolutionary claim, which exerts its effect also, and especially against the background of the genesis of this music, in connection with its deeper message and the ideas that can be found within her.
          By simply merging chamber ensemble and metal elements, known Balkan clichés are avoided. Xell does not build his band concept in a stereotype way, but explores new paths that lead through a cocktail of Western and Eastern European sound tradition. The unconventional instrumentation, using oboe, clarinet, violin on one side - Power Drums, metal guitars and sound effects on the other has a substantial proportion of the character design: delicate, partly folk melody structures change their colors by the collision of distorted rhythms and percussive characteristics.

          Xell´s music has no direct improvisational peculiarity. She is prepared through and through but leaves a fresh and spontaneous impression due to her obstinate form. The ingenious arrangement leads to a music that is neither trapped in herself nor disconcerting.
          The pieces leave a feeling of a somehow cinematic and theatrical scenario that captures the audience. It lies within the listener, his own degree of folly, to create a contact to the music. This works after a short while with a good sense of humor, sound, metaphysical nature, compositional technique or the simple urge to move.

          The overall direction and the image of Xell´s musical side is not to be confounded with the imported, romantically transfigured Roma character. Whenever you believe that everything has been heard before he breaks from beyond the jungle of musical commonplace, Easter European wedding soundtracks and Balkan DJ party excess. Xell shows in an impressive way that even folkloristicly motivated music has no boundaries and cannot be reduced to clichés. It has to move further than the closest bulgarian McDonald´s. Underneath his metallic sound volcano boils unfailingly a mystic idea. The idea to weave traditions together. And besides, he is no Roma.

          To which conclusion does all this lead in the end? Xell´s music is a necessary multicultural concept that offers a strong alternative potential that is contrasting with self-confidence and despite or perhaps because of its complex structure becomes a unique and entertaining example of artistic ambition and commercial functionality.




          JUNIOR ALLSTARS   
          https://www.facebook.com/juniorallstars
            4-5 sehr junge Berliner Musiker erarbeiten sich mit der Unterstützung der Coaches ein Set von sehr bekannten Songs, welche sie dann zum Ende des Projektes Live auf der Bühne spielen. Die Songs werden von allen Beteiligten gemeinsam ausgesucht.

            Schwerpunkt der Vorbereitungsphase ist das eigenständige Erarbeiten der Songs und die 1 mal im Monat stattfindenden gemeinsamen Proben mit der kompletten Band und den Coaches.

            JUNIOR ALLSTARS geht jedes Jahr in eine neue Runde, für die sich immer wieder neue Musiker anmelden können.